jajajaja

Kom hem för en liten stund efter att ha vart på promenad med min kära vän Madde, mjukis plus stövlar åkte på, alltid lika snyggt måste jag säga er!

Imorgon börjar mitt nya liv för en kort period, ensam hemma i en vecka! (Hur ska jag klara mig?!)
Regellistan har redan kommit upp.. mamma och pappa står och packar och här kommer några citat dom han säga på en 10 minuters period:
"mona, glöm inte att du INTE får tända några ljus, du kanske glömmer släcka dom"
"Mona, när du värmer mat i mikron så måste du stå brevid och kontrollera, min kollegas började brinna"
"Mona, laga inte mat om ni inte verkligen är tvugna, jag lämnar pengar istället så ni kan köpa pizza, så ni inte glömmer stänga av ugnen eller spisen"
"Mona, larma på natten, glöm ej"
"Och just det.... Öppna aldrig dörren för främmande"
"Ska jag lämna nycklar hos grannen? om ni råkar tappa bort nycklarna?"
Det värsta är om det skulle börja brinna trots dessa regler hahaha!
nästan så att jag väntar på "Mona, om en man frågar om du vill följa med till bilen och frågar om du vill ha godis, vad svarar du då?"


Jag och maddisen på halloween haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0